Spontaneous Recovere
DOI:
https://doi.org/10.59188/jurnalsostech.v3i6.777Keywords:
Spontaneous; Recovery; prilakuAbstract
Spontaneous recovery yaitu munculnya kembali tingkah laku tertentu setelah beberapa waktu tidak muncul. Spontaneous recovery cenderung mengalami perilaku terjadi lagi di dalam situasi yang serupa dengan situasi dimana extinction belum terjadi. Karakteristik ekstingsi adalah perilaku mungkin terjadi lagi setelah tidak terjadi selama beberapa waktu dan disebut spontaneus recovery. Spontaneus recovery mungkin terjadi lagi dalam situasi yang hampir mirip/sama dan mendapat penguatan sebelum ekstingsi. Hasil dari observasi dan wawancara dapat disimpulkan jika semua manusia dapat berubah kapan pun jika ada pendamping dan pengarahan dari orang lain.
References
Aden, R. (2016). Serba-serbi pendidikan anak.
Anggito, A., & Setiawan, J. (2018). Metodologi penelitian kualitatif. CV Jejak (Jejak Publisher).
Farihah, I. U., & Aflahani, A. P. E. (2021). Pengaruh Modifikasi Perilaku Penghapusan (Extinction) Pada Perilaku Membanting Pintu & Melempar Barang Saat Marah Pada Anak Usia 5-6 Tahun. JURNAL LENTERA ANAK, 2(02).
Mahmudah, S. (2010). Psikologi sosial: Sebuah pengantar. UIN-Maliki Press.
Muhaimin, M. A. (2020). Paradigma Pendidikan Islam. PT Remaja Rosdakarya.
Nurjan, S. (2016). Psikologi belajar. Wade Group.
Ramayulis, H. (2019). Psikologi agama.
Sa’idah, I. (2019). Teori dan Teknik Konseling. IAIN Madura Press.
Sarwono, S. W. (2017). Pengantar Psikologi Sosial. In Psikologi sosial (pp. 1–28). Salemba Humanika.
Shihab, M. Q. (2020). al-Quran dan Maknanya. Lentera Hati.
Suryabrata, S. (2011). Psikologi pendidikan.
Suyono, H. (2011). Belajar dan pembelajaran. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Syamsu Yusuf, L. N., & Wildani, M. D. (2017). Bimbingan dan Konseling Perkembangan: Suatu Pendekatan Komprehensif.
Thoha, C., Zuhri, S., & Yahya, S. (2004). Metodologi pengajaran agama. Fakultas Tarbiyah IAIN Walisongo.
Wahyuni, E. N., & Safa, A. (2015). Teori belajar dan pembelajaran/Baharuddin.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Fikri Firmansyah, Sapfran Guyana, Fatma Sylvana Dewi Harahap
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC-BY-SA). that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.